ul. Wolności 540E, 41-806 Zabrze    |    gabinet czynny: pn - pt: 9.00 - 20.00    | facebook blog
32/ 376 91 60    517 607 095
Telefon
Zadzwoń do nas!
Lokalizacja
Pokaż trasę dojazdu

Blog

To, czego oczekuje Pacjent, przychodząc do gabinetu to skuteczne leczenie, często pozbycie się bólu (wielu mamy doraźnych Pacjentów, którzy potrzebują natychmiastowej pomocy), a w przypadku leczenia estetycznego pięknych efektów, najlepiej w krótkim czasie. Wiele jest rzeczy, z którymi na co dzień styka się lekarz-dentysta, a których nie widzi Pacjent. Dziś więc dwa słowa właśnie o tym. 

Wizyty z powodu bólu

Podstawowych zadaniem lekarza - w przypadku bólu - jest pomóc Pacjentowi. Ale zadaniem równie ważnym jest uświadomienie mu, skąd ten ból się bierze i jakie są jego konsekwencje. Piszę o tym dlatego, że zdarza się, że dzwonią do nas Pacjenci z bólem, prosząc o pilne przyjęcie, a potem zwyczajnie na umówioną wizytę nie przychodzą. Najczęściej też nie odwołują takiej wizyty, co powoduje, że czas lekarza oraz asystentki, który mógłby być poświęcony innemu Pacjentowi, jest niepotrzebnie stracony. Rzecz jasna, zdajemy sobie sprawę z przypadków losowych, choć z reguły stali Pacjenci, nie mogąc przyjść na wizytę, po prostu dzwonią, informując nas o zaistniałej sytuacji. Chciałabym, żeby nasi Pacjenci wiedzieli, że ich zarezerwowane miejsce, w przypadku gdy z jakichś powodów nie mogą pojawić w gabinecie, możemy wykorzystać, poświęcając czas innemu Pacjentowi.

Decyzje w trakcie leczenia

Pojawiają się również osoby, które przychodzą z innych gabinetów, często niezadowolone z dotychczasowego leczenia, nierzadko z bólem, prosząc mnie o pomoc. Zdarza się - na przykład w przypadku leczenia kanałowego, że zostało ono przerwane, z powodu bólu po zabiegu, a Pacjent uważa, że jego przyczyną jest źle wykonana praca lekarza. Kiedy pytam, czy Pacjent był u swojego dentysty i poinformował go o swoich dolegliwościach, niestety okazuje się często, że nie. Trzeba wiedzieć, że dolegliwości bólowe po leczeniu kanałowym mogą się pojawić – z różnych powodów (m.in. również z powodu gojenia),  a pierwszą rzeczą, którą powinien zrobić Pacjent w takim przypadku to zgłosić się do swojego lekarza.

Relacja lekarz-Pacjent

To, co jest istotne w leczeniu stomatologicznym - choć może zabrzmi to jak truizm - to obopólne zaufanie. W naszym gabinecie przy każdorazowym leczeniu bardzo ważne są wizyty konsultacyjne. To na nich lekarz może omówić z Pacjentem jego potrzeby, przedstawić możliwości leczenia. To też czas, by Pacjent mógł opowiedzieć swoją historię, a także poinformować nas o wszystkich swoich wątpliwościach.  Relacja lekarz-Pacjent nie powstaje też natychmiastowo. Buduje się ją sukcesywnie, na kolejnych wizytach. Zdaję też sobie sprawę, że często Pacjenci zwyczajnie boją się leczenia, odczuwają dyskomfort na fotelu, wielu z nich ma też niedobre doświadczenia z przeszłości związane z leczeniem stomatologicznym.

Dlatego dobrym pomysłem przed każdą wizytą u dentysty jest – przygotowanie. Sprawdzenie gabinetu, zasięgnięcie opinii, wreszcie wizyta konsultacyjna, która wielu naszym Pacjentom pozwoliła świadomie podjąć decyzję o leczeniu stomatologicznym i byciu w tej decyzji konsekwentnym. 

Wróć